Šis tyrimo būdas leidžia giliau pažvelgti į gyventojų (vartotojų) elgsenos motyvus, pasirinkimų (preferencijų) priežastis, ketinimus ir pan. Metodo esmė: iš anksto pagal nustatytus požymius atrinkti ~8 žmonės pakviečiami dalyvauti diskusijoje tam tikra tema. Diskusija vyksta tyrimų centro patalpose, ją veda profesionalus sociologas/psichologas ("moderatorius") pagal paruoštą struktūruotą planą.
Grupinė diskusija paprastai vyksta 1,5-2 val. Jos metu atliekamas garso/vaizdo įrašas, pasižymimos svarbiausios dalyvių išsakytos mintys. Rezultatai klientui gali būti pateikti santraukos (išvadų) forma, pilni diskusijos išrašai, garso/vaizdo įrašai ir kt.
Tyrimas užtrunka apie 2-3 sav., priklausomai nuo apimties ir sudėtingumo (nuo reikalavimų dalyviams pateikimo iki rezultatų atidavimo klientui).